Entrevista a Pau Lladó, candidat a la presidència del Club Nàutic de sa Ràpita

Entrevista a Pau Lladó, candidat a la presidència del Club Nàutic de sa Ràpita

1. Qui és el candidat a president de la vostra candidatura i quines persones componen la vostra candidatura?

Jo som el candidat a president de la meva candidatura, Pau Lladó Alcover, campaner de 57 anys, empresari, fill de soci fundador, amant de la pesca i soci del club nàutic des dels 18 anys.

Els membres de la meva candidatura són el següents:

  • Joan Lladó Xamena, candidat a vicepresident, campaner de 53 anys, agent immobiliari, soci del club nàutic des del seu inici. Aficionat a les regates de creuer.
  • Maria Nicolau i Lladó, candidata a secretària, campanera de 29 anys, advocada. Neta de soci fundador. Ha navegat amb el seu pare des de ben petita.
  • Maria Elvira Mir Montes, candidata a tresorera, resident a sa Ràpita des de 1968, 61 anys, comptable amb carrera de ciències empresarials. Navegant.
  • José Campins Visca, candidat a comodor, soci des de fa 30 anys i empresari d’aviació comercial.
  • Núria Bover Piquer, candidata a vocal de vela, 54 anys, llicenciada en econòmiques. Filla de soci fundador. Amant de la mar i del club des de sempre. Regatista del club des de molt petita. Campiona del món i d’Espanya en diversesm ocasions. Fa 6 anys que fa feina per la vela del club a través de la vocalia de vela, fomentant la participació activa del jovent. També és membre de la junta de la Federació Balear de Vela.
  • Miquel Ángel Morey Mas, candidat a vocal, 57 anys, metge, fill de soci fundador. Soci del Club Nàutic des que es va crear i rapiter des de fa 55 anys.
  • Esteve Ferrer Vidal, candidat a vocal de pesca, campaner de 44 anys, propietari de l’empresa de construcció Vorei Balears. Apassionat de la pesca. En contacte amb la mar i les embarcacions des de sempre.
  • Catalina Salleras Terrassa, candidata a vocal, 51 anys, veïna de Campos des de fa 25 anys, rapitera en l’estiu, monitora de gimnàstica, mare de regatistes i aficionada a la mar.
  • Marc Lladó Duran, candidat a vocal, rapiter de 26 anys. Analista de dades, físic i matemàtic. Ha crescut al club. Regatista i entrenador. Campió del món de 420 Team Racing.
  • Emily Pol Rodríguez, candidata a vocal, 33 anys, llicenciada en dret amb dos màsters d’assessoria financera. Rapitera de naixement, regatista de creuer des de petita, més coneguda al Club Nàutic Sa Ràpita con “Na Petufeta”.

2. Ens pots explicar per què s’han avançat les eleccions un any?

Han estat un cúmul de circumstàncies.

Explícitament tot va començar el novembre del 2023 quan la Sra. Maribel Soteras Llompart, membre de la junta directiva en aquell moment i actual candidata a la presidència, me va demanar la meva dimissió davant tota la junta directiva per haver anat a xerrar amb l’Ajuntament de Campos sense haver informat prèviament a la pròpia junta directiva. El motiu de la reunió amb l’Ajuntament de Campos era per plantejar si el consistori campaner voldria col·laborar en la possible celebració d’un mundial al Club Nàutic ja que recentment havia sorgit la possibilitat que aquest esdeveniment tingués lloc a les nostres instal·lacions.

En aquell moment, i així ho reconec, me vaig negar a dimitir perquè considerava que no havia fet res malament i que com a president del Club Nàutic podia anar a informar-me de quina podria ser la postura de l’Ajuntament campaner respecte al mundial. M’agradaria ressaltar que no es va tancar cap acord, faltaria més. De fet, en aquell moment encara ni teníem concedit definitivament el mundial. Només vaig anar a comentar-ho, a temptejar el terreny amb l’Ajuntament per després informar degudament a la Junta Directiva.

El 15 de gener del 2024 vaig rebre una carta de dimissió firmada per la Sra. Soteras Llompart i 2 membres més de la directiva on m’acusaven que jo estava realitzant actes unilaterals i perjudicials pel club sense que fossin aprovats per la junta directiva i l’assamblea i que ells no en volien ser responsables.

Immediatament els hi vaig demanar que me concretassin per escrit quins són aquets actes unilaterals i perjudicials. A 3 de març del 2024 encara estic esperant la resposta.

Arribats a aquest punt, vam considerar que s’havia de posar en coneixement dels socis el que estava passant i que s’havien de convocar eleccions anticipades per resoldre la

situació. Tota la junta directiva restant hem va mostrar el seu suport i n’estic molt agraït. De fet, tots s’han tornar a presentar amb la meva candidatura.

La meva opinió, és que durant l’any 2023 la junta directiva va anar prenent certes decisions que van molestar als membres directius que fa més de 20 anys que ocupen els seus càrrecs. Et donaré dos exemples, entre molts. El primer: ens vam daonar que hi havia una subcontracta que realment era més rentable pel club si passava a ser una explotació pròpia. I ho vàrem canviar. Aquest fet ha suposat un increment substancial dels ingressos dels club, doblers que abans es quedava el tercer que explotava la subcontracta a canvi d’un petit cànon pel club. El segon: es va eliminar un sopar de directius, sopar on es convidava els directius i les seves parelles i es feien regals per a tots. Es va eliminar aquest sopar i es va decidir que el directius anirien al dinar dels treballadors del club, sense les parelles i sense regals.

També ha generat molta fricció el tema de la concessió dels quatre serveis de restauració i supermercat del Club a favor d’un sol arrendatari, assumpte que fa anys que s’arrossega. Basta veure a favor de qui s’ha posicionat el restaurant a aquesta campanya. Nosaltres consideram que un monopoli no beneficia ni al soci ni al club.

M’agradaria dir que a mi no me sembla malament que les juntes directives anteriors acordassin fer subcontrates o fessin els sopars i regals que considerassin oportuns, el que no entenc és perquè aquests tres membres no han sabut o volgut acceptar els canvis que ha acordat democràticament l’actual junta directiva.

I així, petites coses pareix que han fet una bolla que ha abocat a una convocatòria d’eleccions. Finalment idò, serà el soci qui decidirà si vol una continuïtat de com s’han fet les coses durant 20 anys o si vol un canvi.

3. Creus que aquest avançament d’eleccions pot afectar l’organització dels campionats d’Espanya i Mundial de vela d’enguany?

No consider que pugui afectar de manera negativa, tot el contrari.

Per una part, s’ha de ressaltar que l’equip de vela i l’equip de l’oficina, format per treballadors assalariats del club, ha fet, fa i seguirà fent molta feina per aquest campionat i mundial d’enguany i per tant estic convençut de que anirà molt bé.

I per l’altre, indicar que precisament el que s’ha volgut és resoldre el conflicte actual quan abans millor, ja que consider que el pitjor per al club i per a l’organització dels campionats és tenir enquistada una guerra interna.

El guanyador de les eleccions, sigui que sigui, podrà fer feina tranquil·lament, amb ganes, amb plenitud de funcions i amb el suport de la majoria dels socis, pilars que sí ajudaran i donaran suport a l’equip de vela i al propi club perquè el campionat i el mundial siguin un èxit en tots els sentits.

4. En quins aspectes pot millorar la gestió del CNR?

Tenim publicat el nostre programa electoral, però si hagués de fer una espipellada seria el següent:

Per començar, hem de diferenciar la part més directament palpable pel soci de la que és més indirecta. Les obres del pantalans ja estan finalitzades i ambdues candidatures duim al nostre programa l’obra que actualment està a l’horitzó proper: local social, oficines, aules i gimnàs.

Ara bé, nosaltres ens volem centrar molt en la part de gestió de la part interna del club i, sobretot, en una profunda aposta per la vela.

Durant aquests tres anys hem fet molta feina (i en volem seguir fent) en aclarir, ordenar, classificar, actualitzar i modernitzar la documentació, els sistemes, la comptabilitat i els pressuposts, així com també racionalitzar les decisions fent estudis. Aquesta és la part més interna o indirecta que rep el soci però que entenc es importantíssima.

Aquesta feina és crucial pels següents dos motius: el primer, per complir amb una escrupolosa transparència a favor del soci i el segon, perquè una correcta i eficient gestió interna facilita la presa de decisions i facilita el traspàs d’informació i de poder entre mandats cada quatre anys. El Club és una associació amb un volum de feina molt gros i per poder garantir una renovació sana de persones en els càrrecs de la junta directiva la informació ha d’estar perfectament classificada i ser “transportable”.

Pel que fa a la vela, tenim una sòlida proposta i una gran inversió prevista per fomentar-la. El club disposa d’una pedrera d’esportistes impressionant i un potencial increïble. Tenim regatistes que competeixen en equips preolímpics i olímpics. A més, aquest cap de setmana, tenim diversos regatistes que competeixen en diferents categories a la copa de Balears de Techno/Iqfoil. Com sabeu, el elub té concedit el campionat d’Espanya de TECHNO/IQFOIL infantil juvenil (del 25 a 28 de març del 2024) i el campionat mundial de TECHNO/IQFOIL juvenil (25 d’octubre a 1 de novembre de 2024).

5. Perquè a la darrera assemblea del 03/02 es va aprovar realitzar una auditoria dels darrers set anys?

Jo només he estat tres anys a la presidència mentre que l’anterior president ha estat trenta anys en del càrrec.

A mi m’han acusat que he fet actes unilaterals i perjudicials pel club sense informar-ne la junta directiva ni l’assemblea. Per tant, es vol obtenir una opinió objectiva i imparcial de com s’han fet les coses els darrers set anys i determinar si dintre d’aquest període s’han fet actes unilaterals i perjudicials pel club sense rendir comptes davant les juntes directives i l’assemblea.

Es vol obtenir informació per saber d’on venim i cap on volem anar.

Per tant, es va dur a ratificar aquest punt a l’assemblea, punt que fou ratificat per una àmplia majoria.

Tal com va manifestar l’actual tresorera (Maria Elvira Mir Montes) a l’esmentada assemblea:

L’auditoria ve forçada per les acusacions abocades en la carta de dimissió, fets que incumbeixen tots els socis.

No volem fer una auditoria sobre una altra auditoria. Només volem aclarir tant les excepcions de les anteriors auditories com determinats punts específics (les parts fis-cals, de contractació, de qualitat, etc.)

Per veure i entendre d’on venim i a on anam, ja que l’actual junta directiva (ara en funcions) porta només tres anys i l’anterior en porta trenta i sempre s’han fet les coses de la mateixa manera i la situació comptable és confusa.

No cercam assenyalar, acusar o depurar responsabilitats, no deim que algú hagi robat, només volem entendre la situació econòmica, veure què es pot millorar i tenir informació per millorar la gestió actual i futura del club.

6. Pots indicar resumidament perquè els socis han d’optar per la vostra candidatura?

És clar que no ho podré fer bé per tothom, però volem mirar pel bé del club i dels socis amb total transparència en tots els àmbits i acabar amb els privilegis.

I perquè el nostre equip està ben qualificat per desenvolupar amb coneixements i experiència les diferents àrees de gestió i així poder aconseguir:

Una millor participació en totes les activitats del club.

Una gestió econòmica clara i transparent.

Treballar pel bé del club i tots els socis.

Tenir cura de l’entorn.

Promoció local del municipi amb els esdeveniments esportius.

Promoure la vela en tots els àmbits, un dels aspectes bàsics dels estatuts del club.

 

Pere Guillem Mas Gutiérrez i Jaume Lladó Jaume

Sobre L'autor

Articles relacionats

Escriu una Resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.